Zware WOD

24-04-2013 21:30

Ook deze ochtend verviel het sporten omdat ik aan het schminken was op de basisschool van de kinderen. alle kindjes van groep 1/2 werden veranderd in kunstwerkjes. Dat was leuk maar ook pitig om te doen.

's Middags (17.30 uur) ging ik naar de vrije training van de Crossfit. Hier had Ferry een zware WOD voor mij in petto. Deze bestond uit:

16x burpee

10x kettlebell swings met 12kg

8x kettlebell swings met 16kg

6x kettlebell swings met 20kg

4x kettlebell swings met 24kg

2x kettlebell swings met 30kg

en dit 4 rondes. De kettlebell swings moesten tot boven het hoofd.

Het ging best wel goed, alleen kreeg ik last van een oude kwaal t.g.v. de zwangerschappen. In het dagelijkse leven heb ik er geen last meer van, maar deze krachtinspanning was even een beetje teveel. Eens kijken of ik hier iets aan kan gaan (laten) doen.

Maar goed, de WOD was zwaar en dat voelde ik al direct na de WOD aan mijn bovenarmen, schouders en rug. Nog even doortrainen dus.