Nieuwe plan van aanpak

21-04-2013 22:33

Ik heb nu een onofficiele PT. Ja hij is wel een PT maar niet mijn persoonlijke PT, hij wilt mij gewoon een beetje helpen. Hij is de eerste proffesional die weet dat ik wedstrijden gewichtheffen wil gaan doen. Hij wilt mij helpen met de trainingen en met mijn eten. Ik heb hem mijn dieetplan doorgemaild en hij is geschrokken van de hoeveelheid (te weinig) en gaat dit aanpassen. Ik eet dus te weinig en dan niet zo zeer om af te vallen, danwel om te sporten. Met minimaal 10 uur in de week aan sport heb ik meer energie nodig waardoor ik zwaarder en langer kan trainen en dus mooiere en betere resultaten kan boeken. De oorzaak van mijn overtraind zijn in 2011 heeft zeer waarschijnlijk niet bij de hoeveel sporten (16u/wk) gelegen maar wel bij het eten: te weinig waardoor ik mentaal gewoon geheel uitgeput ben geraakt.

Dit kan en mag nu niet gebeuren en daarom meer en anders eten. Komende week een gesprek met hem mbt mijn voedsel. Ik eet nu met name eiwitten en zo min mogelijk koolhydraten en vet, maar volgens mijn PT heb ik dat wel degelijk nodig. Tja, het zal wennen worden. maar zolang ik afval en geen honger meer heb vind ik alles goed. De komende 12 weken heb ik een verbod voor mezelf op koek/snoep, snack, frituur en mcDonalds en geen frisdrank. Eens kijken hoever ik daarmee kom. Mijn man belooft mij te helpen en bovenstaande ook te gaan vermijden, alleen blijft hij wel aan de cola.

Zodra ik meer weet zal ik het hier schrijven. Morgen kan ik amper sporten want ik moet werken van 9.00 uur t/m 18.00 uur. Daarna weer naar de sportschool voor een spinninglesje, tenminste ... als er mensen zijn ... zoniet, dan train ik zelf wel even een uurtje.